Федеральна авіаційна адміністрація США, або ФАА, прийняла два довгоочікуваних правила, які допоможуть розвитку індустрії БПЛА. Кінцева мета ФАА – повна інтеграція БПЛА у національну систему повітряного простору, але для цього необхідно подолати безліч перешкод, повідомляє видавництво Forbes.
Одна з великих перешкод — дистанційна ідентифікація дронів. Брайан Вінн (Brian Wynne), президент найбільшої в індустрії правозахисної групи, назвав дистанційну ідентифікацію «найважливішим елементом в наступній еволюції інтеграції дронів».
До цього часу єдиним способом ідентифікувати дрон є зчитування серійного номера зовні. Навіть якщо дрон працює небезпечним чином, федеральні закони не дозволяють місцевим правоохоронним органам ліквідувати дрон під час польоту, а відстежити дрон до його наземної станції управління дуже складно.
Коли нові правила дистанційної ідентифікації стануть правосильними, дрони повинні будуть транслювати: свій ідентифікатор, місце розташування, висоту, швидкість і місце розташування своєї наземної станції управління. Звичайно, зловмисники можуть знайти способи обійти правила, але це значно розширить можливості правоохоронних органів по боротьбі з недбалими операторами дронів.
Девід Трідтіакр (David Thirtyacre), керівник відділу підготовки до польотів дронів в Університеті аеронавтики Ембрі-Редл, додав: "Виходячи з нашого досвіду роботи з місцевими правоохоронними органами, переважна більшість польотів дронів, на які вони реагують, виконуються нелегально. Спільноті БПЛА потрібна підзвітність, і я вважаю дистанційну ідентифікацію важливим кроком в правильному напрямку ".
Генеральний директор Kittyhawk, Джонатан Хегрейнс (Jonathan Hegranes), написав, що правило дистанційної ідентифікації — це «ліцензія на інновації та створення переваг для наших корпоративних клієнтів і пілотів-любителів».
Але є і ті, хто не згоден з новим правилом. Компанія Wing, яка займається доставкою дронів, заявила про можливі вторгнення в приватне життя. «Спостерігач, що відслідковує дрон, може отримати конфіденційну інформацію про конкретних користувачів. В тому числі про те, які місця вони відвідують, де проводять час і живуть, а також де і коли клієнти отримують посилки»,— заявили Wing в своєму блозі.
Другою великою перешкодою для ФАА був дозвіл комерційних операцій в нічний час і операцій над людьми. До теперішнього часу єдиним законним способом управляти дроном вночі або над людьми було запросити дозвіл від ФАА. Тепер ФАА дозволить польоти в нічний час, якщо оператор пройде додаткову підготовку і дрон буде обладнаний зовнішнім освітленням.
У своєму твіті, Брендан Шульман (Brendan Shulman), віцепрезидент з питань політики в DJI, прокоментував: "На цьому тижні буде приділятися багато уваги новому правилу дистанційної ідентифікації. Але менш помітне правило про нічні польоти — це те, що допоможе дронам рятувати життя. Багато рятувальних операцій на нашій інтерактивній карті є саме нічними операціями ".
Ці правила стануть правосильними через 60 днів після опублікування в Федеральному реєстрі. Правило дистанційного ідентифікатора охоплює дві дати відповідності. У виробників БПЛА буде 8 місяців, щоб почати виробництво дронів з дистанційним ідентифікатором, а у операторів — додатковий рік, щоб почати використовувати такі дрони.