Системи підтримки прийняття рішень для українських підприємств: особливості та переваги
Аби залишатись попереду конкурентів і йти
СППР являють собою інформаційні системи, розроблені для підтримки менеджера
«СППР – це гнучка та адаптована система, що комбінує правила, моделі та великі бази даних із досвідом та знанням користувача для ефективного прийняття рішень
у складних ситуаціях», —розповів Михайло Віговський.
Система підтримки прийняття рішень відповідає наступним характеристиками:
— Обробка великих
— Отримання та обробка даних з різних джерел, включно з внутрішніми та зовнішніми, які зберігаються
— Гнучкість звітів та презентацій згідно потреб користувача;
— Підтримка управлінських суджень, а не їх заміна;
— Виконання складного аналізу та порівняння
— Покращення ефективності прийнятих рішень;
— Наявність прогностичних інструментів.
Сучасні системи підтримки прийняття рішень мають такі можливості:
— Підтримка
— Адаптація до різних частот прийняття рішень: від окремих
— Робота з різними типами проблем: від структурованих
— Підтримка на різних рівнях прийняття рішень: оперативному, тактичному, стратегічному.
Основні компоненти СППР включають:
1.
Містить інформацію з різноманітних джерел,
2.
Складається з різних математичних та аналітичних моделей для аналізу даних. Використовуючи ці моделі, можна отримати вихідні дані
3. Система управління базою даних (СУБД):
Це набір програмних засобів, що дозволяють керувати створенням, маніпулюванням та використанням баз даних. Завдання СУБД включають вставку, видалення, організацію та оновлення даних,
4. Система управління базою моделей (СУБМ):
Забезпечує класифікацію, організацію та доступ
5. Система управління, інтерфейс:
Це інтерактивний інтерфейс, який спрощує взаємодію між СППР та користувачами. Система представляє результати аналізу в різних форматах: текст, таблиці, діаграми тощо. Користувач може вибрати оптимальний варіант відображення відповідно
Використання систем підтримки прийняття рішень на підприємствах має свої переваги:
— Підвищення організаційного контролю завдяки наданню менеджерам актуальної інформації для оцінки продуктивності працівників;
— Зростання ефективності та швидкості прийняття рішень;
— Сприяння корпоративному навчанню, оскільки для впровадження та ефективного використання СППР необхідно освоїти певні навички;
— Покращення прогностичних здібностей організації та готовності приймати рішення, орієнтовані
— Вдосконалення міжособистісної комунікації
«Системи підтримки є важливим інструментом для забезпечення стійкості та конкурентоспроможності підприємства
у контексті швидкого технологічного розвитку та зростання складності ділового середовища.Вони позитивно впливають на якість та ефективність управлінських рішень, полегшують роботу менеджерів та підвищують оперативність вирішення проблем у бізнесі», — відзначає Михайло Віговський.